چین به واردات بیشتر محصولات معدنی نیاز دارد.
20, آگوست, 2016
تغییر نگرش راه نجات معادن ایران
29, آگوست, 2016
چین به واردات بیشتر محصولات معدنی نیاز دارد.
20, آگوست, 2016
تغییر نگرش راه نجات معادن ایران
29, آگوست, 2016

کرکره بسیاری از شرکت‌های معدنی پایین کشیده شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: به دلیل وجود رکود اقتصادی، کرکره بسیاری از شرکت‌های معدنی پایین کشیده شده و در حال حاضر تعداد شرکت‌های معدنی کاهش یافته است.

اتاق خبر: نادعلی اسماعیلی شامگاه گذشته (دوشنبه) در جمع اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان اظهار کرد: کار در مهندسی معدن یک کار

میدانی است و در صورتی که به استان‌ها سر نزنیم، مشکلات حل نخواهد شد.

وی به ساماندهی مسئولان فنی اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که مسئولان فنی ساماندهی شوند، اثرات مثبت آن در بخش معدن نمایان خواهد شد و بهره برداری بهینه‌ای را در مواد معدنی شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی به لزوم آموزش مسئولان فنی در بخش معدن اشاره و اضافه کرد: در نظام مهندسی معدن سه اصل باید رعایت شود تا نظام مهندسی به جایگاه واقعی خود برسد. این سه اصل عبارتند از اخلاق مهندسی، قانون مداری و نظم و انضباط.

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر کارشناس در سازمان آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: باید آموزش‌ها کاربردی شود. در صورتی که آموزش‌ها کاربردی شوند، توان علمی کارشناسان نیز افزایش و ارتقا خواهد یافت. تقویت آموزش مجازی نیز در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: پژوهش باید از آموزش جدا شود و در همین راستا به دنبال شورای عالی پژوهش در تهران و در استان‌ها هستیم.

اسماعیلی به تعامل میان سازمان با همه ارگان‌ها اشاره کرد و گفت: تعامل میان سازمان نظام مهندسی معدن ایران با همه ارگان‌ها در تمام کشور مطرح است. آرزویم این است که روزی برسد که هر گزارش معدنی تنها با مُهر سازمان نظام مهندسی معدن مورد تایید همگان قرار گیرد، همان گونه که نسخه‌ها بدون مُهر نظام پزشکی هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.

وی به لزوم استفاده از علوم و فناوری‌های روز دنیا اشاره و اظهار کرد: نسبت به کشورهای دیگر عقب هستیم. امیدوارم به جایی برسیم که در تمام امور معدنی با تکنولوژی روز دنیا همگام باشیم.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: به دلیل وجود رکود اقتصادی، کرکره بسیاری از شرکت‌های معدنی پایین کشیده و در حال حاضر تعداد شرکت‌های معدنی انگشت شمار شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی معدن بازوی فنی بخش معدنی کشور است، اضافه کرد: یکی از وظایف سازمان معرفی پتانسیل‌های سرمایه گذاری در بخش معدن به وسیله نمایشگاه‌ها است. در استان‌ها نیز می‌توان نمایشگاه‌هایی پیرامون بحث معدن برای رونق گرفتن این بخش برگزار کرد.

منبع: اتاق خبر