تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی صادراتی
26, سپتامبر, 2015
خارجی ها میتوانند در ایران صاحب معدن شوند.
3, اکتبر, 2015
تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی صادراتی
26, سپتامبر, 2015
خارجی ها میتوانند در ایران صاحب معدن شوند.
3, اکتبر, 2015

مهم‌ترین مشکل صنعت روی زنجان تامین خاک است.

نایب‌ رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران به مشکل مهم صنعت روی استان زنجان اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت روی استان زنجان تأمین خاک موردنیاز است.

به گزارش ماین نیوز، علی وثیقی مطلق در جلسه نشست تخصصی دولت و بخش خصوصی افزود: در صنعت سرب و روی کشور بیش از ۳۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم فعالیت می‌کنند و تعداد افراد شاغل که به‌صورت غیرمستقیم با صنعت سرب و روی کشور ارتباط دارند ۱۰۰ هزار نفر است.

وی به مشکل مهم صنعت روی استان زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل صنعت روی استان زنجان تأمین خاک موردنیاز است و واحدهای تولیدکننده روی کشور بر اساس معدن انگوران طراحی‌شده و تولید خود را آغاز کرده‌اند.

نایب‌ رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: این واحدها از طریق واردات خاک از دیگر نقاط کشور این مشکل را رفع می‌کنند و بزرگ‌ترین مشکل مصرف‌کنندگان بخش سرب و روی کیفیت خاک و قیمت آن است.

وثیقی مطلق گفت: طی چند سال اخیر درزمینه استخراج خاک از معدن انگوران زنجان مشکلاتی وجود داشته و در حال حاضر خاک موردنیاز واحدها با مشکلاتی تأمین می‌شود.

نایب‌رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران تأکید کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی بخش روی با ۲۵ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وثیقی مطلق افزود: تصمیماتی که در این زمینه در سطح دولت اتخاذ می‌شود تصمیمات کلانی است و نتایج این تصمیمات در بخش خصوصی به‌صورت محسوس‌تر دیده می‌شود.

نایب‌رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: در حال حاضر کشور در بحث سرب و روی بیش از مازاد تولید کرده و صادرات نیز انجام می‌دهد به طوریکه این محصول به کشورهای ترکیه، هند، چین، پاکستان، حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود و در صورت برداشتن تحریم‌های اقتصادی این محصول به کشورهای اروپایی نیز صادر خواهد شد.

منبع: ماین نیوز