افزایش ۱۸٫۷ درصدی شاخص قیمت تولیدکننده معدن
4, ژانویه, 2016
ذات معدنکاری، توسعه و آبادانی است.
11, ژانویه, 2016
افزایش ۱۸٫۷ درصدی شاخص قیمت تولیدکننده معدن
4, ژانویه, 2016
ذات معدنکاری، توسعه و آبادانی است.
11, ژانویه, 2016

استخراج ۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن مواد معدنی از معادن استان زنجان استخراج شده است.

به گزارش اتاق خبر،ناصر فغفوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۹ ماه سال جاری در استان زنجان پنج فقره پروانه اکتشاف و ۲۳ فقره گواهینامه کشف مواد معدنی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه میزان ذخیره اکتشاف شده در معادن استان در ۹ ماه سال جاری ۲۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تن محاسبه شده است، تصریح کرد: ۳۹ فقره پروانه بهره‎برداری در استان صادر و تمدید شده است.

این مسئول یادآور شد: با راه‎اندازی این معادن زمینه اشتغالزایی ۱۴۶ نفر در معادن استان فراهم شد.

فغفوری سرمایه گذاری ایجاد شده در معادن استان را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان استخراج مواد معدنی در ۹ ماه نخست سال جاری دو میلیون و ۲۸۰ هزار تن است.

وی با تأکید بر این موضوع که بالغ بر ۸۵ درصد از تنوع مواد معدنی کشور در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: هم اکنون عملیات استخراج بر روی آنها انجام می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اضافه کرد: ۳۵ نوع از مواد معدنی کشور در استان زنجان وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بالغ بر ۳۰ نوع ماده معدنی استخراج و روانه بازار مصرف ‎می‎شود، ادامه داد: از نظر شرایط زمین شناسی، استان شرایط بسیار مناسبی برای تشکیل کانی‎های معدنی دارد.

فغفوری اظهار داشت: استان زنجان از نظر وجود ذخایر معدنی ظرفیت‎های بسیار غنی دارد و علاوه‎بر داشتن رتبه ۱۲ کشوری، یکی از قطب‎های معدنی کشور به ویژه در زمینه ذخایر سرب و روی با عیار مطلوب محسوب می‎شود.

وی به برگزاری مزایده نخست معادن استان در سال جاری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در این مزایده ۱۹۷ محدوده اکتشافی، ۵۱ معدن، هشت فقره گواهینامه کشف و چهار باب معدن متروکه به مزایده گذاشته شده بود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در ادامه از برگزاری دومین مزایده سال جاری در استان خبر داد.

این مقام مسئول مجموع ذخایر معدنی استان زنجان را بالغ بر ۵۷۸ میلیون تن اعلام کرد و افزود: آلونیت، براسیت آنتی موئن، سرب و روی با عیار بالا و سنگ‎های گرانیتی با رنگ بژ، شکلاتی با نام گرانیت خرم‎دره و پتاس سنگی و سولفات منیزیم از جمله مواد معدنی منحصر به‎فرد در استان به شمار می‎رود.

منبع: اتاق خبر