شرکت کیمیای زنجان گستران
Kimia Zanjan Gostaran Co
جستجو

احتمال بهره برداری از هزار معدن “روی” در چین

مطالبی که در این قسمت میخوانید

“بورس آتی شانگهای، شاهد معامله 2.8 میلیون تن روی مجازی در قالب 563 هزار لات 5 تنی بود که این روند نسبت به ماه ژانویه با رشد 40 درصدی همراه بود و بالاترین میزان داد و ستد این فلز اساسی از نوامبر 2015 است.”

بورس آتی شانگهای، شاهد معامله 2.8 میلیون تن روی مجازی در قالب 563 هزار لات 5 تنی بود که این روند نسبت به ماه ژانویه با رشد 40 درصدی همراه بود و بالاترین میزان داد و ستد این فلز اساسی از نوامبر 2015 است. “گلدمن ساکس” سقف قیمت روی را 2300 دلارپیش بینی کرده است و همچنین برخی از تحلیلگران رشد قیمت این فلز را ادامه دار می دانند.

بخشی از رشد قیمت روی ناشی از رفتارهای هیجانی بازار فیوچرز و بخشی دیگر ناشی از کمبود عرضه است. افزایش قیمت این فلز عامل تحریک معادن چین است و می تواند بالغ بر 1000 معدن روی در چین را فعال کند.

در این شرایط، سرمایه دلال های بورسی به سرعت از بورس فیوچرز و صنعت روی خارج می شود و باعث رکود عرضه و تقاضای این فلز خواهد شد. این روند می تواند به کاهش قیمت روی منجر شود، رویدادی که مشابه آن، در 21 آوریل 2016 برای سنگ آهن رخ داد و قیمت آن طی 40 روز از کانال 70.46 دلار در بازار نقدی به 48 دلار سقوط کرد.

منبع: دنیای معدن

خبرهای مرتبط