امروز نشست فوری کمیسیون معدن خانه اقتصاد با اصحاب رسانه
26, اکتبر, 2016
جلوگیری از ورود تکنولوژی منسوخ به معادن
9, نوامبر, 2016
امروز نشست فوری کمیسیون معدن خانه اقتصاد با اصحاب رسانه
26, اکتبر, 2016
جلوگیری از ورود تکنولوژی منسوخ به معادن
9, نوامبر, 2016

اجرای ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند.

اتاق خبر: دکتر مهدی کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو در این بازدید، ضمن بیان اینکه معادن از حوزه‌های جذاب سرمایه گذاری و همچنین تامین معاش کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سطح دنیا ۲۰۰۰ میلیارد دلار در بخش معادن، چرخش مالی وجود دارد که ۷۵ درصد آن مربوط به نفت و گاز و ۲۵ درصد به دیگر بخش‌ها اعم از مواد فلزی و غیرفلزی برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: کشور ما از امتیازات ارزشمندی در بخش نفت و گاز و معادن برخوردار است و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار ذخیره معدنی شناخته شده تا میزان اکتشاف فعلی داریم و پانزدهمین کشور معدنی دنیا هستیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: ارزش کل طرح‌هایی که در برنامه افتتاح قرار دارند، بیش از ۱.۶ میلیارد دلار و ارزش کل تعداد طرح های که آغاز می شوند بیش از ۲.۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

کرباسیان ادامه داد: سهم بخش‌ها از راه‌اندازی کارخانه ها شامل آهن اسفنجی ۶۰۰ میلیون دلار با ظرفیت تولید چهار میلیون تن، گندله سنگ آهن ۵۹۰ میلیون دلار با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و زیرساخت (جاده و تولید برق) ۲۲۱ میلیون دلار است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سهم بخش‌ها از آغاز عملیات اجرایی نیز در زیرساخت ۴۵۰ میلیون دلار اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، تیتانیوم ۱۶۲ میلیون دلار، سرب و روی ۱.۵ میلیارد دلار و توسعه طلا زرشوران ۴۸ میلیون دلار است.

منبع: اتاق نیوز