به وب سایت شرکت کیمیای زنجان گستران خوش آمدید
17, دسامبر, 2013
برپائی همایش کارآفرینان جوان استان زنجان
25, ژانویه, 2014
به وب سایت شرکت کیمیای زنجان گستران خوش آمدید
17, دسامبر, 2013
برپائی همایش کارآفرینان جوان استان زنجان
25, ژانویه, 2014

چین محدودیتی برای گسترش روابط با ایران ندارد.

مهندس غلامحسین جمیلی رئیس اتاق بازرگانی زنجان(مدیر عامل شرکت کیمیای زنجان گستران) در جلسه دیدار سفیر چین با فعالان اقتصادی زنجان ضمن اشاره به پتانسیلها و ظرفیت‌های استان در بخشهای مختلف معدنی از جمله سرب و روی و آهن آمادگی بخش خصوصی استان را برای همکاری با کشور چین اعلام کرد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از صادرات استان زنجان صنایع معدنی و محصولات فرآوری شده معدنی است، خاطر نشان کرد: امیدواریم سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی زمینه های افزایش ظرفیت‌های مختلف استان زنجان را فراهم نماید

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان(مدیر عامل کیمیای زنجان گستران) با اشاره به مزیتهای استان زنجان در زمینه‌های اقتصادی ،این توانمندیها را غیر قابل چشم پوشی دانست و گفت : استان زنجان در

صنعت نساجی نیز ظرفیت‌های مطلوبی دارد.

وی بر ضرورت شناسایی فعالان بخش خصوصی چین تاکید کرد و گفت: برای ایجاد ارتباط مطلوب باید ضمن گسترش مناسبات سیاسی زمینه های افزایش مراودات تجاری از طریق تشکیل شرکتهای دوملیتی فراهم گردد.

این مقام مسئول با اشاره به تمایل موجود برای افزایش روابط تجاری بین ایران و چین گفت: ارتقای موقعیت چین در اقتصاد بین‌الملل و اعمال تحرمهای برعلیه ایران در گسترش روابط فی مابین موثر بوده است

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها اقدام چینی‌ها را در کمک برای کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه فراموش نمی‌کنندخواستارارائه تسهیلات ویژه جهت تقویت خطوط کشتیرانی بین ایران و چین شد .

این مقام مسئول از اعزام هیئت اقتصادی زنجانی به چین خبر داد و گفت: آماده‌ایم درباره مزیت‌های استان زنجان در استان‌های مختلف چین با فعالان اقتصادی چین طی این سفرمذاکره نمائیم .

رئیس اتاق بازرگانی زنجان(مدیر عامل شرکت کیمیای زنجان گستران) بر ضرورت برگزاری نمایشگاه اقتصادی چین در زنجان تاکید کرد و افزود: انتقال تکنولوژی چین به استان زنجان نیز می‌تواند زمینه ارتباط بیشتری را فراهم کند،مهندس جمیلی درپایان سخنانش با اشاره به گلایه‌های و مشکلات به وجود آمده در روابط بین تجار ایرانی با چین خواستار رسیدگی سفارت به مشکلات بوجود آمده شد و گفت : تجار ایرانی متضرر شده در این زمینه خواهان ارائه راه ‌حلی برای جبران این تخلف‌ها و رسیدگی به آنها هستند. همچنین وی در پاسخ به صحبت‌های طرف چینی در مورد حل مشکلات هسته‌ای ایران گفت: ایران مشکلات هسته‌ای ندارد و آنچه پیش آمده وضع تحریم‌های ظالمانه است که با تدبیر قابلیت حل شدن دارد.

در ادامه این نشست فلاح مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان گفت : این مرکز در زمینه جذب سرمایه‌گذاران آمادگی ارائه ظرفیت‌های استان زنجان را دارد.

وی با بیان اینکه یک شرکت چینی در حال حاضر در استان زنجان فعال است، افزود: این شرکت در زمینه دو پروژه فولاد درحال فعالیت است که تا کنون یک پروژه کوچک فولاد توسط این شرکت بهره‌برداری آزمایشی شده است و یک پروژه بزرگ نیز دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی بر ضرورت توسعه روابط بین زنجان و چین تاکید کرد و افزود: آشنایی با ظرفیت‌های دو طرف می‌تواند به ادامه همکاری‌ها کمک کند.

در ادامه این نشست سفیر چین با تأکید بر اینکه دولت چین محدودیتی برای گسترش روابط با ایران ندارد، گفت: حجم مبادلات دو کشور در سال ۲۰۱۲ حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده است.

یانگ با بیان اینکه جمهوری خلق چین در زمینه تعاملات اقتصادی و سیاسی با دولت ایران روابط خوبی دارد افزود: در ۲۰۱۳ با افزایش ۳٫۵ درصدی تجارت بین ایران و چین نسبت به سال ۲۰۱۲ مواجه بودیم که این میزان تبادل بیش ۳۱ میلیارد دلار بوده است وی تاکید کرد: اگر نگوییم چین بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است حداقل می‌توان گفت که یکی از بزرگ‌ترین شرکا محسوب می‌شود.

‌سفیر چین سطح روابط ایران و جمهوری خلق چین را رضایت بخش و در عین حال ناکافی دانست و افزود: این وضعیت برای ما قانع کننده نیست و ظرفیت موجود بسیار بیشتر از آن است.یانگ با تأکید بر اینکه از طرف دولت چین هیچ محدودیتی برای گسترش روابط تجاری بین دو کشور وجود ندارد افزود: این روابط و حوزه آنها بستگی به علاقمندی تجار ایرانی و چینی دارد.