نظام مهندسی معدن ۳۳ هزار عضو دارد.
26, ژانویه, 2016
خریداران داخلی مواد معدنی، سود می‌کنند
31, ژانویه, 2016
نظام مهندسی معدن ۳۳ هزار عضو دارد.
26, ژانویه, 2016
خریداران داخلی مواد معدنی، سود می‌کنند
31, ژانویه, 2016

پیش بینی قیمت روی در سال ۲۰۱۶/ مصائب کاهش عیار انگوران برای تولیدکنندگان

نوسانات قیمت روی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی (۲۰۱۶) نزولی خواهد بود و بهای این فلز کاهش ناچیزی را دوباره به ثبت خواهد رساند.

ابوالفضل بنان، مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه صنعت روی با بیان این مطلب گفت: درحالی پیش بینی می شود بازار در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ به روند کاهشی خود ادامه دهد که برای سه ماهه دوم پیش بینی ها حاکی از رشد نرخ ها خواهد بود.

وی افزود: دلیل این پیش بینی کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ روی دنیا ازجمله گلنکور است که سبب تعادل در عرضه و تقاضا (با فرض ثبات تقاضا) خواهد شد از اینرو پیش بینی می شود قیمت ها در سه ماهه دوم با شیب ملایمی رو به افزایش رود.

بنان ادامه داد: تعطیلی واحدهای تولیدکننده روی ایران نشان می دهد با کاهش قیمت های جهانی این فلز، دیگر ادامه فعالیت برای آنها مقدور نبوده و بعضا مقرون به صرفه نیست و با نرخ ها ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در نقطه سر به سر فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که شرکت های خارجی نیز با این شرایط روبرو هستند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه صنعت روی بهای شمش روی با عیار ۹۹٫۹۵ درصد را ۶ هزار تا ۶۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم در نوسان دانست و گفت: در کوتاه مدت قیمت های افزایشی نخواهد بود و در سال ۲۰۱۶ روی قیمت ۲ هزار دلار را تجربه نخواهد کرد.

وی در خاتمه درخصوص دلایل تمایل تولید عیارهای پایین نسبت به عیار ۹۹٫۹۹ درصد گفت: کیفیت خاک روی معدن انگوران پایین آمده و عیار آن کم شده از اینرو استمهال شمش روی با عیار ۹۹٫۹۹ درصد پر هزینه است، از سوی دیگر زمانی که عیار ۹۹٫۹۵، درصد مطلوبی از سرب را نیز داشته و قیمت پایین تری نسبت به آن دارد پس بهتر است از این عیار بجای عیار ۹۹٫۹۹ استفاده شود.

گفتنی است، روی در کمترین قیمت خود از می ۲۰۰۹، ۱۲ ژانویه ۲۰۱۶ به ۱۴۳۵٫۵ دلار رسید همچنین هفنه گذشته نیز بهای این فلز ۱۴۷۲٫۵ دلار هم شد.

دیروز فروش فوری روی در بورس فلزات لندن ۱۵۱۴٫۵ دلار بود و تحویل سه ماهه آن ۱۵۱۷٫۵ دلار شده بود.

منبع: معدن ۲۴