خارجی ها میتوانند در ایران صاحب معدن شوند.
3, اکتبر, 2015
انگوران از ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید مستثنی شد.
7, اکتبر, 2015
خارجی ها میتوانند در ایران صاحب معدن شوند.
3, اکتبر, 2015
انگوران از ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید مستثنی شد.
7, اکتبر, 2015

قیمت مواد معدنی رشد خود را از سر خواهد گرفت

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: قیمت مواد معدنی روند رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت.

مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت معدن در دنیا از سال گذشته به دلیل رکود ناشی از کاهش تولید و مصرف در چین، در شرایط نامطلوبی قرار گرفته و قیمت مواد معدنی در بازارهای جهانی و از جمله شانگهای، طی چند مرحله به شدت کاهش یافته است، به طوری که حتی قیمت سهام شرکت های معتبر بین الملل همچون گلنکور (Glencore) دچار افت ۳۰ درصدی شده و شرکت های مختلف بین المللی و داخلی، تولید مواد معدنی را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. وی افزود: محصولات معدنی کشور ما به تبع قیمت بازارهای جهانی با کاهش مواجه شده و فعالان معدنی، روزهای نه چندان مطلوبی را پشت سر می گذرانند، با این حال، روند فعلی رکود بازار مواد معدنی تداوم نخواهد یافت و با توجه به نیاز دنیا به مواد معدنی و به تبع آن افزایش مصرف این محصولات، بازار مواد معدنی از رکود خارج شده و قیمت ها رشد خواهند کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه میزان تولید و مصرف محصولات معدنی ارتباط مستقیمی با توسعه کشورها دارد، تصریح کرد: هر اندازه یک کشوری درصدد توسعه زیرساخت های اقتصادی خود باشد، به همان میزان، تولید و مصرف محصولات معدنی نیز در آن افزایش می یابد. به عنوان مثال، کشور چین – که اکنون در زمره بزرگ ترین کشورهای تولید کننده و مصرف کننده محصولات معدنی دنیاست- طی یک دوره ۱۵ ساله، ساختارهای اقتصادی خود را متحول ساخت و رشدی جهشی در توسعه ایجاد کرد که درنتیجه مصرف شدید ایجاد شده در حوزه های مختلف اقتصادی، توانست رشد فزاینده ای در تولید محصولات معدنی ایجاد کند.

وی ادامه داد: این کشور سهم ۱۸٫۶ درصدی مصرف سیمان در دنیا در سال ۱۹۹۰را به ۵۸ درصد کنونی رسانده و حدود ۴۰ درصد کل تولید جهانی این محصول را نیز به خود اختصاص داده است. تولید آهن و فولاد نیز در چین از ۱۰٫۸ درصد مدت یاد شده به حدود ۵۰ درصد فعلی رسیده است.

منبع: ماین نیوز