افزایش تولید سرب و روی و مس پرو
9, دسامبر, 2015
تشکل‌های فعال در حوزه کسب و کار زنجان باید تقویت شوند.
16, دسامبر, 2015
افزایش تولید سرب و روی و مس پرو
9, دسامبر, 2015
تشکل‌های فعال در حوزه کسب و کار زنجان باید تقویت شوند.
16, دسامبر, 2015

فلزات پایه در کف قیمت تا دو سال آینده

رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی گفت: به گفته بعضی از کارشناسان بازار فلزات پایه تا دو سال آینده شاهد افزایش قیمت فلزات پایه نخواهیم بود زیرا عواملی که در کاهش نرخ فلزات تاثیرگذار است همچنان نیز ادامه دارد.

حسن حسین‌قلی در مورد آینده فلزات پایه گفت: در حال حاضر با شرایطی که وجود دارد و به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین در حال حاضر نباید شاهد افزایش قیمت فلزات پایه باشیم و در بهترین شرایط می‌توان گفت که قیمت فلزات تا پایان سال تغییری نخواهد کرد چرا که قیمت فلزات پایه در حال حاضر در کف قیمت به سر می‌برد.

او بیان کرد: در بازار داخلی هم ما کاهش قیمت فلزات پایه خواهیم بود چرا که بازار داخلی از بازارهای جهانی نیز تبعیت می‌کند.

حسین‌قلی تصریح کرد: تا دو سال آینده ما شاهد افزایش قیمت فلزات پایه نخواهیم بود و به گفته کارشناسان از آغاز سال ۲۰۱۷ به بعد قیمت فلزات پایه روند صعودی به خود می‌گیرد و با افزایش قیمت رو به رو می‌شوند.

او افزود: قیمت فلزات پنج درصد افزایش پیدا می‌کند اما این درصد تغییر قیمت خیلی طبیعی است ولی تا دو سال آینده شاهد افزایش چشمگیر فلزات نخواهیم بود و فلزات تا چند دو سال آینده در کف قیمت خود نیز خواهند ماند.

قیمت فلزات پایه از ابتدای سال ۹۴ در بازار ایران و بازارهای جهانی با کاهش قیمت نیز مواجه شدند. به عقیده کارشناسان در حوزه فلزات، این روند نزولی قیمت‌ها به عوامل زیادی نیز بستگی دارد. آنها بر این باور هستند که علت کاهش قیمت این فلزات در بازار ایران به عواملی چون، کاهش قیمت‌ جهانی فلزات، کاهش رشد اقتصاد چین و نرخ ارز در داخل کشور وابسته است و به دلیل اینکه فلزات پایه در بازار ایران از بازار جهانی تبعیت می‌کند این فلزات در بازار داخلی با کاهش قیمت مواجه شده‌ است.

منبع: ماین نیوز