آینده روشن معدن و صنایع معدنی در سال جاری
11, آوریل, 2016
عملیات مطالعات اکتشافی انگوران- زرشوران استان زنجان انجام شد.
25, آوریل, 2016
آینده روشن معدن و صنایع معدنی در سال جاری
11, آوریل, 2016
عملیات مطالعات اکتشافی انگوران- زرشوران استان زنجان انجام شد.
25, آوریل, 2016

تحقق اهداف ۱۴۰۴ در معادن نیاز به سرمایه گذاری خارجی دارد.

رئیس خانه معدن ایران گفت: تحقق اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ درمعادن، نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دارد و در این زمینه، مشارکت شرکت‌های خارجی از جمله صنایع و بنگاه‌های جمهوری چک می‌تواند به نفع هر دو طرف باشد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، محمدرضا بهرامن امروز (یکشنبه) در همایش تجاری و صنعتی ایران و جمهوری چک، گفت: ظرفیت استخراج سالانه معادن کشور باید از رقم ۳۶۰ میلیون تن به ۵۰۰ میلیون تن برسد که برنامه ریزی های مناسبی در این زمینه شده است .
به گفته وی، بررسی‌ها نشان می‌دهد که ظرفیت تولیدی بخش معدن ایران از ۱۵۶ میلیون تن در سال ۲۰۰۷ میلادی به رقم ۳۶۰ میلیون تن در ۲۰۱۵ رسید.
وزارت صنعت، معدن وتجارت میزان استخراج مواد معدنی را در سال ۹۲ رقم ۴۲۰ میلیون تن اعلام کرد که در پایان سال ۹۳ این میزان ۴۰۰ میلیون تن اعلام شد.
برپایه برنامه پنجم توسعه ( ۹۴- ۱۳۹۰ ) قرار بود در سال پایانی میزان استخراج مواد معدنی به رقم ۵۷۰ میلیون تن برسد، اما وزارتخانه یاد شده برای سال ۹۴ رقم ۴۲۰ میلیون تن را هدف گذاری کرد .
بهرامن گفت : بخش معدن وصنایع معدنی ایران در طول دوره تحریم‌ها، از جمله بخش‌های اقتصادی است که توانست عملکردی فراتر از انتظار و پیش‌بینی‌ها داشته باشد.
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران افزود: اکنون اکتشاف ۶۹ ماده معدنی در ایران به ثبت رسیده و عملیات اکتشاف معادن در ایران در ۲۰ منطقه از کشور و حداکثر تا عمق ۱۵۰ متری از سطح زمین به بهره‌برداری رسیده است.
رئیس خانه معدن ایران، میزان ذخایر شناسایی شده معدنی کشور را بیش از ۵۷ میلیارد تن ذکر کرد و گفت: بر اساس قانون معادن در ایران، فعالیت ۱۰۰درصدی شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی و خارجی در صنایع معدنی کشور امکان‌پذیر است.
بهرامن اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد اکنون، حدود ۹۵ درصد استخراج معادن کشور توسط بخش‌خصوصی صورت می گیرد.
جمهوری اسلامی ایران یکی از ۱۰ کشور شاخص معدنی جهان محسوب می شود و ارزش ذخایر اکتشافی پیش از آغاز به کار دولت یازدهم افزون بر ۷۷۰ میلیارد دلار اعلام شده بود .
برپایه این گزارش،هیات اقتصادی جمهوری چک صبح امروز (یکشنبه) در اتاق بازرگانی تهران در گردهمایی با همتایان ایرانی خود شرکت کردند و زمینه‌های همکاری میان بخش‌خصوصی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.
هیات اقتصادی جمهوری چک شامل ۲۵ شرکت و بنگاه اقتصادی از این کشور است که بیشتر آنها در حوزه صنایع معدنی فعالیت دارند و سرپرستی این هیات را معاون وزیر امور خارجه چک عهده دار است.

منبع: اتاق خبر