مشکلات واحدهای فرآوری و تولید شمش زنجان برطرف شود.
22, آگوست, 2015
کیمیا در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج گردید.
26, آگوست, 2015
مشکلات واحدهای فرآوری و تولید شمش زنجان برطرف شود.
22, آگوست, 2015
کیمیا در فهرست نرخ های فرابورس ایران درج گردید.
26, آگوست, 2015

بخش معدن ۶۰ میلیارد دلار پول می خواهد.

سجاد غرقی که مالک یک شرکت معدنی در شمال غربی ایران است می‌گوید او هم بسیار امیدوار است که شرایط سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه فعالیت‌ها بهبود یابد.

عضو اتاق بازرگانی تهران و زنجان معتقد است، ایران منابعی غنی از روی، سنگ آهن، مس و طلا دارد. کارشناسان ظرفیت سرمایه گذاری بخش معدن ایران در دهه های آتی را حدود ۶۰ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کنند؛ که این رقم چیزی برابر با سرمایه گذاری های صورت گرفته در صنعت نفت و گاز کشور است.

غرقی در ادامه صحبت های خود گفت: ما بیش از هر چیز نیاز به تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی داریم. ایران پذیرای تمامی سرمایه‌گذاران است؛ البته اگر سیاست‌هایشان اجازه دهد.

اما قانون سرمایه‌گذاری خارجی حتی به نظر او هم در برخی موارد و به ظاهر برای ایران بیش از حد آزادانه است.

وی می‌گوید، علی رغم نگاه مثبت حاکم بر قانون، به آن بصورت خیلی عمیق فکر نشده است. اگر مردم عادی آن را بخوانند، ممکن است تصور کند که کشور دارد فروخته می‌شود. من هم معتقدم این تناقضات قانونی ممکن است این شبهات را ایجاد کند و باید آن را اصلاح کنیم.

غرقی می گوید احتمال دارد دیدگاه محافظه‌کارانه نسبت میزان آزادی سرمایه گذاران خارجی، اجرای آن را محدود کنند.

وی همچنین به خبرگزاری نیویورک تایمز گفت: اگر این اتفاق بیفتد، رویای سرمایه‌گذاری پیش از آن که آغاز شود به پایان می‌رسد. اگر از ابتدا حرفه ای و درست عمل نکنیم ممکن است فرصت اعتماد سرمایه گذاران خارجی را از خود بگیریم.

منبع : پایگاه تحلیلی خبری معدن۲۴