ویژه نامه کنفرانس فلزات پایه متال بولتن و متال اکسپرت دبی منتشر شد
7, سپتامبر, 2016
خوشبینی در مورد بازار روی در روزهای آینده
13, سپتامبر, 2016
ویژه نامه کنفرانس فلزات پایه متال بولتن و متال اکسپرت دبی منتشر شد
7, سپتامبر, 2016
خوشبینی در مورد بازار روی در روزهای آینده
13, سپتامبر, 2016

ایران نیاز به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی دارد.

ایران تا سال۲۰۲۵ نیاز به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی دارد.

محمد اقاجانلو مدیر صنایع معدنی ایمیدرو در کنفرانس فلزات پایه متال بولتن گفت: منابع انرژی ارزان و ذخایر بزرگ معدنی فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است.
وی افزود:ایران با برخورداری از ۶۸ نوع ماده معدنی بزرگترین ذخایر سرب ، روی و مس را داراست همچنین ایران از لحاظ دخیره طلا در خاورمیانه اول است اما متاسفانه سهم این بخش در تولید ناخالص ملی۶ ۰٫درصد است.
اقاجانلو اظهار داشت: ایران در تولید فولاد در جهان رتبه ۱۴،مس ۹،سرب ۱۶ و الومینیوم رتبه ۱۹ را داراست که این رتبه به دلیل کمبود ذخایر بوکسیت و عدم سرمایه گذاری مناسب بوده است.
مدیر صنایع معدنی ایمیدرو افزود: هزینه انرژی در ایران پایین است بطوریکه هزینه هر کیلو وات برق ۱٫۸ دلار، و قیمت انرژی گاه به زیر ۲ سنت می رسد.
وی تصریح کرد:ایمیدرو ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از سطح کشور را مورد اکتشاف قرار داده است تا مواد اولیه صنایع معدنی تامین شود.
اقاجانلو افزود:ایران برنامه دارد تولید فولاد را به ۵۰ میلیون تن برساند در این راستا همکاری گسترده ای با خارجی ها صورت گرفته همچنین برنامه داریم تولید الومینیوم را به ۱٫۵ میلیون تن برسانیم که برای این مهم نیاز به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش بوکسیت،الومینا و آلومینیوم داریم.
وی گفت: شرکت ملی مس ایران برنامه دارد تولید مس را به ۴۰۰ هزار تن برساند. و به تازگی سرمایه گذاری خوبی در معدن سرب و روی مهدی اباد برای تولید ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی صورت گرفته است.
آقاجانلو افزود: تولید طلا در معدن زرشوران به ۳تن خواهد رسید.

منبع: معدن ۲۴