هیجان زده نشوید.
8, مارس, 2017
دو دورنمای جدید در مورد قیمت روی در سال ۲۰۱۷
3, آوریل, 2017
هیجان زده نشوید.
8, مارس, 2017
دو دورنمای جدید در مورد قیمت روی در سال ۲۰۱۷
3, آوریل, 2017

افزایش۶ برابری بودجه پژوهش در حوزه صنایع معدنی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از افزایش بیش از ۶ برابری بودجه آموزش، پژوهش و فناوری در این سازمان نسبت به ابتدای دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری  مهر، مهدی کرباسیان در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری و راهبردی آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: توجه ویژه به امر توسعه آموزش، پژوهش و فناوری از جمله اولویت‌های ایمیدرو در دولت فعلی به ‌شمار می‌رود و برای رشد فعالیت های این حوزه، میزان اعتبارات مصوب از حدود ۷۰ میلیاردریال در سال ۱۳۹۲به بیش ۴۴۰ میلیارد ریال در دولت یازدهم رسیده است.

وی ادامه داد: از اقدامات سه سال گذشته، برگزاری دوره های آموزشی در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سطوح کارگری، تکنسین‌ها و کارشناسی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه‌ها، توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و بخش معدن و صنایع معدنی و غیره بوده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: ساخت واحدهای نمونه سیار فرآوری برای فرآوری مواد معدنی به روش های مختلف ویژه استفاده در معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی داخلی و حتی استفاده در معادن افغانستان -که در مرحله مذاکره است- از دیگر فعالیت های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران است.

کرباسیان با اشاره به اینکه پس از برجام، تعاملات خوبی با مراکز پژوهشی و دانشگاهی معتبر دنیا نظیر ریوتینتو، هَچ و غیره صورت گرفته است، گفت: با توجه به عقب ماندگی تاریخی در فناوری های معدنی، مشاوران معتبر کشور در حوزه معدن را مکلف کرده ایم با شرکت های خارجی معتبر در طرح های جدید حضور یابند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سفر اخیر به ژاپن با شرکت کوبه استیل برای بهینه سازی مصرف و بازچرخانی آب در کارخانه های فولاد کشور مذاکره و قرار شد مصرف آب در شرکت فولاد مبارکه را تا ۳۰ درصد (۳ میلیون مترمکعب) کاهش یابد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: ایمیدرو هم اکنون در حال استفاده از ظرفیت های دانشگاه صنایع و معادن برای ارتقای سطح علمی همکاران در ایمیدرو در زمینه مدیریت در سطح تحصیلات تکمیلی است.

وی افزود: در بخش استفاده از فرصت های خارجی در طراحی و اجرای دوره های آموزشی ویژه، از مدرسان مطرح جهانی در حوزه معدن از جمله کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا، اتریش، آلمان چین، هند و شیلی برای آموزش فعالان بخش خصوصی و کارشناسان ایمیدرو کمک گرفته ایم.

 

منبع: اتاق خبر