توان فنی و اقتصادی بخش خصوصی برای واگذاری انگوران کافی نیست.
1, می, 2016
بخش خصوصی از فضای واقعی مذاکرات دور بود.
10, می, 2016
توان فنی و اقتصادی بخش خصوصی برای واگذاری انگوران کافی نیست.
1, می, 2016
بخش خصوصی از فضای واقعی مذاکرات دور بود.
10, می, 2016

احتمال تعدیل مثبت سود برآوردی شرکت های گروه روی

ماه های اخیر نرخ LME روی با افزایش ۳۰۰ دلاری از ۱۶۵۰ دلار به ۱۹۵۰ دلار رسیده و در کنار آن نرخ LME سرب حدود ۲۲۰ دلار رشد داشته است. به نظر می رسد افزایش نرخ LME سرب و روی می تواند زمینه مناسبی جهت بهبود فعالیت های شرکت های فعال در این گروه باشد.

به گزارش اتاق خبر،صنعت سرب و روی از جمله گروه هایی است که در شرایط فعلی با توجه به افزایش قیمت های جهانی و انتشار اخبار مثبتی همچون واگذاری بزرگترین معدن کشور به بخش خصوصی مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است.
در همین ارتباط، یک کارشناس صنعت سرب و روی عنوان کرد: خوشبختانه قیمت LME سرب و روی طی چند وقت اخیر افزایش یافته که این موضوع می تواند بر روند سودآوری شرکت های فعال در این صنعت تأثیر گذار باشد.

ابراهیم جمیلی افزود: طی ماه های اخیر نرخ LME روی با افزایش ۳۰۰ دلاری از ۱۶۵۰ دلار به ۱۹۵۰ دلار رسیده و در کنار آن نرخ LME سرب حدود ۲۲۰ دلار رشد داشته است. به نظر می رسد افزایش نرخ LME سرب و روی می تواند زمینه مناسبی جهت بهبود فعالیت های شرکت های فعال در این گروه باشد.

وی با بیان اینکه حتی در صورت عدم تداوم روند صعودی قیمت ها، شرکت های زیر مجموعه گروه سرب و روی می تواند تعدیل مثبت سود برآوردی اعلام کنند، در این خصوص اظهار داشت: در شرایط فعلی مازاد تولید محصول در بازارهای جهانی وجود ندارد و به عبارت بهتر میان تولید و عرضه محصولات همخوانی وجود دارد. علاوه بر این ذخیره LME کاهش یافته و بر این اساس رشد سودآوری شرکت ها در گزارش سه ماهه نخست سال مالی جاری دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه به برنامه های شرکت های فعال در گروه جهت همکاری با شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت هایی همچون کیمیا و زرین معدن آسیا در حال حاضر مذاکراتی جهت واگذاری بلوک سهام شرکت به سرمایه گذاران خارجی هستند که این موضوع تاکنون به نتیجه قطعی منجر نشده و قطعی شدن آن به زمان طولانی نیاز دارد.

جمیلی ادامه داد: صاحبان صنعت در نظر دارند تا نقدینگی حاصل از فروش بلوک سهام شرکت های زیر مجموعه را در راستای افزایش توان مالی، رشد تولید و اجرای طرح های جدید بکار برند، به عبارت بهتر نقدینگی در داخل شرکت باقی بماند.

وی در خصوص چشم انداز صنعت سرب و روی نیز گفت: سال جاری می تواند سال خوبی برای این صنعت باشد و چشم انداز مثبتی پیش روی آن متصور است. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که روند تولید، فروش و سودآوری شرکت های تولید کننده به وضعیت قیمت های جهانی وابسته است و در صورتیکه که با افت همراه شوند، به طور قطع وضعیت تولید را تحت الشعاع قرار می دهند. این در حالی است که به طور کلی شرایط حاکم در این صنعت طی سال جاری نسبت به سال گذشته امیدوار کننده است.

منبع: اتاق خبر