بهره وری فعالیت های معدنی در استان زنجان افزایش می یابد.
31, جولای, 2016
چشم‌انداز صنایع فلزی و معدنی در بازار سرمایه
9, آگوست, 2016
بهره وری فعالیت های معدنی در استان زنجان افزایش می یابد.
31, جولای, 2016
چشم‌انداز صنایع فلزی و معدنی در بازار سرمایه
9, آگوست, 2016

احتمال بهره برداری از هزار معدن “روی” در چین

“بورس آتی شانگهای، شاهد معامله ۲٫۸ میلیون تن روی مجازی در قالب ۵۶۳ هزار لات ۵ تنی بود که این روند نسبت به ماه ژانویه با رشد ۴۰ درصدی همراه بود و بالاترین میزان داد و ستد این فلز اساسی از نوامبر ۲۰۱۵ است.”

بورس آتی شانگهای، شاهد معامله ۲٫۸ میلیون تن روی مجازی در قالب ۵۶۳ هزار لات ۵ تنی بود که این روند نسبت به ماه ژانویه با رشد ۴۰ درصدی همراه بود و بالاترین میزان داد و ستد این فلز اساسی از نوامبر ۲۰۱۵ است. “گلدمن ساکس” سقف قیمت روی را ۲۳۰۰ دلارپیش بینی کرده است و همچنین برخی از تحلیلگران رشد قیمت این فلز را ادامه دار می دانند.

بخشی از رشد قیمت روی ناشی از رفتارهای هیجانی بازار فیوچرز و بخشی دیگر ناشی از کمبود عرضه است. افزایش قیمت این فلز عامل تحریک معادن چین است و می تواند بالغ بر ۱۰۰۰ معدن روی در چین را فعال کند.

در این شرایط، سرمایه دلال های بورسی به سرعت از بورس فیوچرز و صنعت روی خارج می شود و باعث رکود عرضه و تقاضای این فلز خواهد شد. این روند می تواند به کاهش قیمت روی منجر شود، رویدادی که مشابه آن، در ۲۱ آوریل ۲۰۱۶ برای سنگ آهن رخ داد و قیمت آن طی ۴۰ روز از کانال ۷۰٫۴۶ دلار در بازار نقدی به ۴۸ دلار سقوط کرد.

منبع: دنیای معدن