صنعت سرب و روی ایران نیازمند ذخایر جدید
28, اکتبر, 2015
مطالعات ژئوتکنیکی، ستون پایداری معادن
8, نوامبر, 2015
صنعت سرب و روی ایران نیازمند ذخایر جدید
28, اکتبر, 2015
مطالعات ژئوتکنیکی، ستون پایداری معادن
8, نوامبر, 2015

آمادگی زنجان برای انتقال تکنولوژی استخراج معادن به اوگاندا

رئیس اتاق زنجان از آمادگی استان زنجان برای انتقال تکنولوژی استخراج معادن به کشور اوگاندا خبر داد.

غلامحسین جمیلی پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر اوگاندا اظهار داشت: در حال حاضر ایران به واسطه لغو تحریم‌ها به عنوان یکی از خبرسازترین و رسانه‌ای ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و در روزهای آتی نیز به واسطه این رخداد تاریخی اتفاقات جدیدی را در مناسبات سیاسی اقتصادی بین‌الملل را تجربه خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً زمینه‌های همکاری زیادی بین مردم ایران و اوگاندا وجود دارد اما در شرایط فعلی در داخل کشور ما نیازمند سرمایه‌گذاری جدید و خارجی هستیم و از آنجائی که فرصت‌های سرمایه‌گذاری در داخل کشور با لغو تحریم‌ها فراهم گردیده از این رو زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی نیست هر چند جذابیت‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور اوگاندا می‌تواند سرمایه‌گذاران زنجانی را نیز ترغیب به حضور در بازار اوگاندا کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان افزود: از سوی دیگر کشور ایران به واسطه بحران کم آبی و با دارا بودن ۷۰ میلیون نفر جمعیت نیاز به تامین مواد غذایی مورد نیاز خود از طریق کشت فرا سرزمینی دارد از این رو می‌توانیم با استفاده از منابع آبی و خاکی سایر کشورها نیاز خودمان را تامین نمائیم. لذا با توجه به فراوانی آب در اوگاندا این کشور می تواند به عنوان اصلی‌ترین هدف برای کشت فراسرزمینی قرار باشد.

وی تصریح کرد: از این رو ما از هر گونه اقدام کشور اوگاندا در این زمینه استقبال می‌کنیم هر چند باید اطلاعات تکمیلی‌تر در زمینه زمان کاشت و برداشت و زمان مصرف محصولات کشاورزی با بازار داخلی هماهنگ شود.

جمیلی ادامه داد: همچنین به دلیل پائین بودن حجم تبادلات تجاری بین ایران و اوگاندا حمل و نقل کالا به این کشور توجیه اقتصادی نداشته لذا باید خطوط حمل و نقل ایران و کشورهای آفریقایی از طریق گسترش فرصت‌های تجاری توسعه یابد.

رئیس اتاق زنجان در ادامه سخنان خود خواستار ارائه و اطلاعاتی تکمیلی در خصوص قانون سرمایه‌گذاری در اوگاندا و مشوق‌های دولت این کشور برای سرمایه‌گذاری شد.

وی در ادامه آمادگی استان زنجان را برای انتقال تکنولوژی و کمک به کشف و استخراج فلزات رنگین به واسطه فعالیت‌های انجام شده در استان اعلام کرد و گفت: در بحث خدمات فنی و مهندسی نیز به غیر از بخش راه در حوزه ساختمانی ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که اگر در مقاطع زمانی مختلف اطلاعات این حوزه به اتاق ارائه شود با توجه به وجود نیروهای متخصص در این زمینه استان می‌تواند همکاری مطلوبی با کشور اوگاندا داشته باشد.

منبع: ماین نیوز